Nazywam się Alan Kocięda. Jestem uczniem klasy 3E . Od roku mam możliwość pływania na jednych z najlepszych jachtów sportowych na świecie. Łódki typu VOLVO OCEAN są to łódki zbudowane do tego aby w najtrudniejszych warunkach na wodzie mogły pływać. Jestem w TEAMIE na łódce Sailing Poland.
29 stycznia  razem z Teamem zacząłem  deliverke  z Córuni do Lanzarote. Gdy dopłynęliśmy wyjęliśmy łódkę i przygotowywaliśmy ją do Cross Atlantic oraz sezonu Karaibskiego. 5 lutego wypłynęliśmy na Cross Atlantic.  Przepłynęliśmy  3400 mil w czasie 9 dni i 22 godzin. W czasie przed regatami na Antigua miałem szanse potrenować na VO70 z Polskim Teamem I Love Poland. 18-23 lutego trenowałem oraz wystartowałem razem z Yacht Club Sopot na łódkę Ocean Breeze VO70 w regatach RORC Caribbean 600. Były to regaty wokół wysp Karaibskich. Wyścig miał 600 mil morskich. 26 lutego wypłynąłem na deliverkę jedno dniowa z Antigua na ST Marteen. W czasie przed regatami razem ze Skipperem Bouwe Bekkingiem trenowaliśmy do regat. Wystartowaliśmy w ST Maarten Heineken Regatta i udało nam się wygrać regaty w grupie CSA 1. Żeglując na łódce Sailing Poland VO65.
Był to bardzo wymagający wyjazd. Codziennie pracowałem na 100 i więcej procent. Wielkim wyzwaniem było pokonanie 3400 mil. Nigdy tak dużo nie udało mi się przepłynąć. Nie było łatwo po 5 dniu zaczęło nadchodzić zmęczenie, ale Atlantyk mam już przepłynięty. Pływając na łódkach sportowych zazwyczaj nie ma czasu na odpoczynek. Wachty trwały po 4 godziny, czyli 4 godziny pracy na łódce i 4 godziny snu. Ale przy każdych manewrach cała załoga budziła się i musiała być w kokpicie. Marzeniem od kilku lat jest wystartowanie w regatach The Ocean Race, są to załogowe etapowe regaty do około ziemi. Powoli dążę do celu...
Z żeglarskim pozdrowieniem :)